دام و طیورفنچ

فنچ زبرا ، پرنده ای بسیار دوست داشتنی

این مقاله را به هیچ وجه از دست ندید

فنچ زبرا

شاید بتوان گفت که فنچ زبرا با توجه به در دسترس بودن و قیمت محبوب ترین گونه فنچ می باشد که بیش از ۱۰۰ سال از نگهداری آن در اسارت می گذرد. این پرنده به خوبی پرورش داده می شود و یک پرنده ابتدایی خوب می باشد و به کمترین زمان جهت نگهداری نیازمند است. حتی در هنگامی که در محل سکونتتان نیستید می توانید رادیو را روشن بگذارید ، آنها به خوبی از خود مراقبت می کنند.

این پرنده در ناحیه ی قفسه سینه و دم راه راه می باشد که علت نامگذاری فنچ زبرا نیز این راه راه های بدنش است.

فنچ زبرا بومی مناطق خشک استرالیای مرکزی می باشد که هنوز به صورت گله های بزرگ در کنار هم زندگی می کنند. آنها هم چنین در اندونزی و تیمور شرقی نیز یافت می شوند.

بسیاری ازمردم فنچ زبرا را دوست دارند چون تکثیر و پرورش راحتی دارد و بسیار زود تعداد زیادی از آن را تکثیر می کنند. این پرنده نیاز به یک لانه و سبد دارد و از ۸-۱۰ ماهگی شروع به تکثیر می کنند. فقط باید در دوران تخم گذاری از غذاهای مکمل برای تغذیه این پرنده استفاده کنید.

به طور کلی فنچ زبرا ۳-۵ سال زندگی می کند و اگر شما خیلی خوش شانس باشید فقط کمی بیشتر از این زمان می توانید فنچ زبرا خود را داشته باشید.

فنچ زبرا علاقه ای به روی دست آمدن ندارند و شما باید خودتان آنها  را روی دست بیاورید ، البته زمانی که دستی شدن را یاد بگیرند مانند یک کودک روی دست و دوش شما می نشینند.

برچسب ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن